Personlig almanacka

Nu är det hög tid för 2011 års almanacka. Företaget Personlig almanacka säljer annorlunda almanackor. De kan nämligen skräddarsys av köparen och det gör man på deras webbsajt. Webbsajten är ett under av användarvänlighet och är snygg! I år är det första gången jag använt mig av en Personlig almanacka. Jag fick tipset av en tjej på tunnelbanan som satt och skrev i sin annorlunda almanacka, något som gjorde mig nyfiken på den. 2011 års almanacka landade i brevlådan för några dagar sedan. Nytt är att det går att få sitt eget foto på omslaget. Mitt val var ganska enkelt. Jag valde fotot av en mandarinand som jag plåtade för ett par år sedan i hamnen i Nynäshamn.


Det finns tre storlekar. Ingen går ner i kavajinnerfickan och jag har valt mellanstorleken på ca 16x14 cm. Det går att välja flera varianter på almanackans inre del. Det går t ex att få egna bemärkelsedagar tryckta och de finns kvar vid nästa års beställning. Om du är skarpsynt kan du se att min brorsa fyller år den 1 januari. Klicka på bilden två gångar för förstoring. Det följer med en smart linjal som också funkar som bokmärke i alamanackan.


Till almanackan hör en plastficka med plats för typ visitkort, biljetter etc. Här har min krysslista också en given plats. Överst har jag satt dit ett självhäftande kardborrband som håller innehållet på plats om jag har glömt att lägga om almanackans röda snodd.

.